Friday, October 30, 2009

Luahan hati seorang isteri

1. Suamiku, aku ini lemah ajarlah aku bagaimana untuk menjadi isteri yang solehah sebagai penghias taman syurgamu..
2. Suamiku, jadilah ketua yang terbaik sebagai contoh untuk anak-anak kita.
3. Suamiku, ajarlah anak isterimu mencintai Allah dan Rasulnya agar kami menjadi jalan mudah untuk kau ke syurga Allah.
4.Suamiku, andai aku terkasar bahasa tegurlah aku dengan hikmah, janganlah kau kasari aku dengan kata-katamu..sesungguhnya kata-kata kasar seorg yang bernama suami menjemput airmataku dan meninggalkan kesan yang teramat dihati.
5.Suamiku, andainya aku kurang cantik disebabkan melahirkan anak-anak atau usia menjemput tua..janganlah aku disingkirkan dari hidupmu seperti diri yang tiada gunanya.
6.Suamiku, jika kau ingin bercintai, ajaklah aku untuk mencintaimu seperti mana yang kau inginkan dan janganlah kau mencintai wanita lain dan mengabaikan aku yg juga ada hati dan perasaan ini.
7.Suamiku, Sayangi dan cintailah aku seperti hari pertama kamu jatuh cinta padaku.
8.Suamiku, buanglah sedikit keegoanmu andai itu bisa memberikan kebaikan dalam rumah tangga kita.
9.Suamiku, usahlah kau membohongi isterimu dan membuatkan isterimu seperti dibodohi dan mungkin ini membuat aku malu pada keluarga,jiran tetangga dan rakan-rakanku.
10.suamiku,jangan sibuk dengan teman-temanmu kau jadikan alasan untuk mengurangkan masa-masa terluangmu dengan kami.
11.Suamiku, fahamilah aku yang terlalu penat seharian melayan kerenah anak-anakmu.

2 comments:

  1. kak....apa byk2 post ni...serabut2...satu2 la..senang nk fokus...ceh

    ReplyDelete
  2. suka hati ler...bkn kena byr pun

    ReplyDelete